Preskoči na vsebino

ZGODBE

Vpliv umetne inteligence na izobraževanje

Vpliv umetne inteligence na izobraževanje

Spomladi 2025 sem se odločila za strokovno izpopolnjevanje v tujini ter se vključila v izobraževalni program AI & Digital Transformation in Higher Education, ki je potekal v organizaciji mednarodne mreže Erasmus Nostrum v Atenah. Udeležbo sem načrtovala kot del osebnega strokovnega razvoja, saj me že dalj časa zanima, kako lahko digitalne inovacije in orodja, ki temeljijo na umetni inteligenci (UI), pripomorejo k preoblikovanju visokošolskega izobraževanja – tako z vidika poučevanja kot raziskovanja. Cilj je bil pridobiti konkretna znanja o uporabnosti sodobnih tehnologij, razširiti mednarodno strokovno mrežo ter oblikovati temelje za nadaljnje raziskovalno sodelovanje na znanstvenih področjih turizma, izobraževanja in umetne inteligence.

Izobraževalni program je bil strukturiran v obliki intenzivne petdnevne delavnice, v kateri smo obravnavali tako teoretične kot praktične vidike vključevanja umetne inteligence v visokošolski pedagoški kontekst. V nadaljevanju povzemam ključne vsebine po dnevih:

1. dan: Pregled osnovnih konceptov umetne inteligence ter uvod v obstoječe pristope digitalne transformacije v izobraževanju. Razpravljali smo o ključnih tehnologijah, ki že danes vplivajo na učne procese.

2. dan: Spoznavanje konkretnih orodij za razvoj kurikuluma, personalizirano učenje in oblikovanje učnih poti, ki temeljijo na podatkovni analitiki.

3. dan: Analiza izbranih primerov dobre prakse in pregled raziskav, ki merijo učinkovitost vključevanja UI v pedagoško delo.

4. dan: Kritična obravnava etičnih dilem, povezanih z uporabo umetne inteligence pri delu z mladimi odraslimi, še posebej v povezavi z varstvom podatkov, enakostjo dostopa in vlogo izobraževalcev.

5. dan: Reflektivna skupinska diskusija, deljenje izkušenj in evalvacija možnosti za uporabo predstavljenih rešitev v različnih akademskih okoljih.

Posebna dodana vrednost programa je bila v praktičnih predstavitvah aplikacij, kot so inteligentni tutorji, orodja za govorno prepoznavo, generativni asistenti in platforme za spremljanje napredka študentov. Te tehnologije omogočajo prilagojeno, odzivno in angažirano učno okolje, kar je ključnega pomena pri poučevanju vsebin v dinamičnih področjih, kot sta turizem in digitalne kompetence.

V okviru mobilnosti sem se povezala tudi z raziskovalci z drugih evropskih institucij ter začela razvijati konceptualni okvir za skupno raziskavo o integraciji UI v visokošolske programe znotraj turizma in jezikovnega izobraževanja. Skupaj smo začrtali metodološki pristop za sistematični pregled literature, definirali osnovna vprašanja in razpravljali o možnostih nadaljnjega sodelovanja v okviru prijav na projekte in izmenjav.

Poleg strokovnih vsebin je bil program dopolnjen z možnostjo kulturnega spoznavanja mesta. Udeleženci smo se udeležili skupne večerje in vodenega obiska Akropole, kar je prispevalo k sproščenemu vzdušju in vzpostavitvi trdnih strokovnih vezi.

Udeležba na programu je bistveno prispevala k mojemu razumevanju sodobnih trendov v visokošolskem izobraževanju in mi ponudila konkretna znanja za nadgradnjo pedagoških praks. Pridobljena orodja in vpogledi bom uporabila pri načrtovanju vsebin, ki povezujejo turizem, jezikovno izobraževanje in digitalne kompetence, obenem pa tudi pri razvoju raziskovalnih aktivnosti. Posebej cenim odprtost programa za mednarodno sodelovanje in meddisciplinarni dialog, ki odpira priložnosti za nove projekte in izmenjave znanj.

Takšne oblike strokovne mobilnosti so odlična priložnost za vse, ki si želijo oblikovati poučevanje prihodnosti, prepoznati vlogo UI v razvoju pedagoških praks in utrjevati povezave s strokovnjaki z različnih področij.

Mihaela Franjić
Fakulteta za turizem

Mobilnost z namenom usposabljanja (STT)
Lokacija izmenjave: Atene, Grčija
Obdobje izmenjave: marec 2025

Deli objavo:
Zapri