Za izmenjavo v okviru programa Erasmus+ sem se odločila z željo po strokovni nadgradnji ter mednarodnem povezovanju na področju izobraževanja bodočih učiteljev naravoslovja, tehnike in tehnologije. Moje delo na matični članici Univerze v Mariboru je izrazito interdisciplinarno, zato je za moj profesionalni razvoj ključno stalno sledenje sodobnim trendom v pedagoški praksi in izmenjava izkušenj z mednarodnimi kolegi. Izbrana gostiteljska institucija je s svojim programom in strokovno usmeritvijo nudila izjemno priložnost za krepitev mojih kompetenc na področju sodobnih pedagoških pristopov in uvajanja tehnologije v izobraževanje, kar je bilo tudi ključno vodilo pri izbiri kraja mobilnosti.
V okviru Erasmus+ mobilnosti sem v novembru 2024 na gostiteljski instituciji izvedla več predavanj za študente v okviru BIP programa (Blended Intensive Programme), in sicer:
• Energy and environmental literacy for science and technology pre-service teachers
• Out-of-classroom activation methods in practice
• Sprint review
Poleg predavanj sem izvajala tudi individualna svetovanja za mednarodne študente in sodelovala pri izvedbi interdisciplinarnega izobraževalnega modula, ki je temeljil na integraciji znanosti, tehnologije, inženirstva, umetnosti in matematike (STEAM). Poudarek programa je bil na uporabi tehnologije v kontekstu naravoslovnega izobraževanja in razvoju inovativnih učnih metod.
Rezultati te mobilnosti so večplastni:
• Pridobila sem nova znanja in primere dobrih praks na področju aktivnih metod poučevanja izven učilnice, kar bo neposredno vplivalo na kakovost poučevanja na moji instituciji.
• V sodelovanju z gostujočo institucijo smo zasnovali temelje za nadaljnje sodelovanje na področju skupnih raziskovalnih in razvojnih projektov.
• Mobilnost mi je omogočila neposredno izmenjavo izkušenj z mednarodnimi kolegi, s katerimi smo razpravljali o različnih pristopih k izobraževanju bodočih učiteljev, kar je pomembno prispevalo k mojemu razumevanju pedagoške raznolikosti in inovacij.
Po zaključku mobilnosti sem izvedla naslednje aktivnosti za prenos znanj in razširjanje rezultatov:
• Evalvacija BIP programa, v katerem sem sodelovala, s ciljem izboljšanja prihodnjih izvedb in vsebinske nadgradnje.
• Prenos pridobljenih znanj na sodelavce, s poudarkom na novih metodoloških pristopih in strategijah poučevanja.
• Implementacija sodobnih strategij poučevanja v moje pedagoško delo s študenti bodočimi učitelji naravoslovja in tehnike.
• Spodbujanje študentov k sodelovanju v Erasmus mobilnostih skozi predstavitve, individualne pogovore in deljenje osebne izkušnje.
• Sistematičen prenos dobrih praks iz tujine v domače izobraževalno okolje, kar bo omogočilo nadgradnjo obstoječih študijskih programov.
S pridobljenimi izkušnjami sem okrepila tudi svojo vlogo mentorice in promotorice mobilnosti znotraj naše članice, kar dolgoročno prispeva k večji mednarodni prepoznavnosti in kakovosti delovanja naše institucije.
Izkušnja Erasmus+ mobilnosti je pomembno vplivala na moj profesionalni in osebni razvoj kot tudi na profesionalni in osebni razvoj študentov, ki so se z menoj udeležili KIP. Mobilnost ni le priložnost za predajanje znanja, temveč predvsem za učenje – učenje skozi sodelovanje, primerjavo, opazovanje in refleksijo. Pridobljena znanja in veščine bom dolgoročno uporabljala v pedagoškem in raziskovalnem delu ter jih aktivno delila s sodelavci in študenti.
Zato mobilnost iskreno priporočam vsem kolegom, saj omogoča širjenje strokovnih obzorij, gradnjo dragocenih mednarodnih povezav in krepitev kompetenc, ki jih je mogoče neposredno prenesti v vsakodnevno delo. Poleg tega mobilnost omogoča pogled zunaj okvirov lastne institucije, kar vodi do novih idej, motivacije in inovacij v pedagoškem procesu.
Mateja Ploj Virtič
Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Mobilnost z namenom poučevanja (STA)
Lokacija izmenjave: Praga, Češka
Obdobje izmenjave: November, 2024