Preskoči na vsebino

ZGODBE

Poletje v Barceloni

Poletje, od junija do septembra, sem letos preživela v Španiji, natančneje v Barceloni, kjer sem opravljala prakso v sklopu Erasmus mobilnosti. Vse se je začelo, ko sem po vseh uspešno opravljenih obveznostih na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko imela pred seboj le še zadnjo obveznost – diplomsko delo. Študij sem začela v študijskem letu 2019/2020, tako da je vsako leto študija bolj ali manj zaznamovala epidemija, potovanja v tem času pa so bila težje izvedljiva. Erasmus mobilnosti prav zaradi tega v tistem času niso bile zelo promovirane, zelo malo študentov se je odločalo za to možnost. Kasneje so se ukrepi začeli sproščati in začela sem razmišljati, ali se odpraviti na izmenjavo v sklopu Erasmus študija. Roki za prijavo so se že bližali in na koncu se za to nisem odločila, saj nisem bila dovolj samozavestna, da bi lahko uredila vse potrebno, na drugi strani pa sem imela še druge obveznosti, ki so zahtevale mojo prisotnost v Mariboru.

Nekaj pa mi vseeno ni dalo mira in po spontanem brskanju po Erasmus spletni strani sem opazila, da je poleg študijske izmenjave možno opravljati tudi prakso. Vedela sem, da bi si v vsakem primeru poiskala študentsko delo v stroki svojega študija, saj sem hotela pridobiti še več delovnih izkušenj za prihodnjo kariero in boljše zaposlitvene možnosti. Vprašanje je bilo le, ali bo to nekje v lokalnem okolju – Sloveniji, ali pa bi izkusila “big city life” in si našla prakso tam. Odločila sem se za slednje. Takrat sem mislila, da mi bodo delovne izkušnje predstavljale prioriteto, ampak kar hitro sem spoznala, da bom domov prinesla tudi drugačne izkušnje, ki so vredne veliko več. Zaradi svoje stroke mi v IT sektorju prakse ni bilo težko najti, tako podjetje kot tudi koordinatorji na fakulteti in univerzi so bili hitro odzivni in ni minilo dolgo, ko sem bila na poti v Barcelono. Dodaten faktor, ki je pripomogel k moji odločitvi, je bila Erasmus štipendija in dodatek za prakso, ki pokrijeta del življenjskih stroškov v tujini.

In se je začelo. Prvič sem potovala sama, tako da sem bila na začetku zaskrbljena, kako se bom znašla na poti, vendar se je vse dobro izšlo. Stanovanje sem si mogla poiskati sama in sem ga rezervirala preko strani HousingAnywhere. Iskanje stanovanj v Barceloni predstavlja izziv večini tukajšnjih študentov, tudi cene pa so primerne večjim mestom. To je bila moja prva izkušnja, ko sem se preselila nekam, kjer nisem poznala nikogar. Bom spoznala koga? Kaj če bom sama? To so bila moja vprašanja pred odhodom. Na koncu sem spoznala, da ko si sam, spoznaš še več ljudi, kot bi jih drugače, in predvsem več ljudi z istimi interesi. Že v prvem tednu sem spoznala prijateljico, s katero sva skozi celotno izmenjavo skupaj preživeli veliko časa in se res zbližali. Čeprav sva šle vsaka nazaj v svojo državo, imava že kupljene letalske karte in načrtovana potovanja druga k drugi. Barcelona je veliko mesto, tako da lahko nove ljudi spoznaš na vsakem koraku, če le si dovolj odprt za to. En izmed lepših spominov pri druženju z ostalimi študenti je mednarodna večerja, kjer smo pripravljali jedi iz svojih držav ter tako še bolj spoznali kulture drugih.

Zakaj prav Španija? V bistvu nisem imela posebne želje, kam hočem iti, me je pa zelo pritegnil opis prakse, ki sem jo nato izbrala. Poleg tega ima Barcelona morje, kar je sploh poleti velik plus.

Moje znanje španščine pred odhodom je bilo izredno slabo, poznala nisem niti osnovnih besed. S podjetjem, v katerem sem opravljala prakso, smo se dogovorili, da to ne predstavlja problema in da lahko komuniciramo v angleščini, saj imajo kar nekaj zaposlenih, ki ne govorijo špansko. Po končani praksi lahko povem, da špansko še vseeno ne govorim zelo dobro, vendar sem zaradi neprestanega stika z jezikom usvojila veliko besed in razumem osnovne fraze, kar je dovolj za komunikacijo v lokalnem okolju. Z ostalimi ljudmi, ki sem jih spoznala, je večina komunikacije potekala v angleščini, ki mi sicer ni povzročala večjih problemov niti prej, vendar je to, da sem par mesecev komunicirala le v angleščini in da sem se uspela vse uspešno dogovoriti v angleščini le ena potrditev, da se počutim bolj samozavestno pri uporabi tega jezika.

In španska kultura? Spoznala sem, da je življenjski tempo tukaj veliko bolj sproščen. Naše pisarne so bile odprte od 12. do 20. ure, sam pa si se odločil, kdaj boš delal v pisarni, kdaj pa od doma, razen na sestankih si moral biti prisoten v živo. Tudi dan v Španiji zgleda drugače, trgovine so redko odprte pred 10. uro, njihov zajtrk je zelo pozno, če ga sploh imajo. Zanimiva stvar, na katero sem se še morala navadit med življenjem v Španiji, je siesta – popoldanska pavza, ko se zaprejo restavracije in manjše trgovine. Restavracije se nato spet odprejo okrog 19. ure, normalna ura za večerjo v Španiji pa je nekje ob 22. uri. Nič nenavadnega ni tudi žuranje Špancev vsaj 2–3 x na teden. Večina klubov se odpre komaj okrog 1. ure zjutraj in so odprti vse do jutra. Pravijo, da je Barcelona mesto, ki nikoli ne spi, kar lahko brez dvoma potrdim. Vedno se nekaj dogaja – razni dogodki, festivali, koncerti, tekme (seveda sem morala obiskati tekmo FC Barcelone na Camp Nou), definitivno lahko vsak najde nekaj zase.

Barcelona je z 1,6 milijona prebivalci res veliko mesto, ki vzame kar nekaj časa, če hočeš mesto natančno raziskati, vendar sem našla čas tudi za izlete v bližnje kraje. Z vlakom sem obiskala prečudovito Valencio, ki je bila že dolgo na mojem »bucket list«. Zelo blizu je Costa Brava, kjer sem obiskala več lokacij, vendar mi je bila najljubša Tossa de Mar, ki je z avtobusom od Barcelone oddaljena približno 1 uro in pol. Barcelona ima veliko letališče, kjer lahko hitro najdeš poceni lete. Povratno karto za Mallorco, ki sem jo obiskala za vikend, sem dobila že za 28 €, medtem ko sem za let na Ibizo odštela 75 €. Omenila bi, da niti en od teh letov ne traja dlje kot 1 uro, saj so otoki zelo blizu. V bližini lahko najdeš tudi veliko pohodniških točk. Meni najljubši je bil izlet na Montserrat, kjer leži majhno mestece v osrčju gore, na katero se povzpneš z gondolo, na vrhu pa je urejenih veliko pohodniških poti z edinstvenimi razgledi. Rekla bi, da trije meseci definitivno niso dovolj za raziskovanje, saj mi idej za izlete v okolici ni zmanjkalo nikoli.

Če strnem. Če bi se mogla še enkrat odločiti, ali se podati na to izkušnjo, bi se brez premisleka odločila isto. Vsekakor je bila to izkušnja, ki je ne bom pozabila do konca življenja, Barcelona pa ima v mojem srcu prav posebno mesto. Prepričana sem, da jo bom obiskala še velikokrat. Erasmus izmenjava mi je dala več kot le odlično mednarodno prakso, temveč mi je dala tudi možnost življenja v drugi državi, izkušnjo, kako se prilagoditi drugi kulturi, spoznati ljudi iz drugih raznolikih okolij – in prav to je čar tega. Med vsem naštetim boljše spoznaš tudi sebe, kako deluješ v novem okolju, kako se znajdeš, pa čeprav včasih ne razumeš lokalnega jezika. Z ljudmi, ki jih spoznaš, si izmenjate mnoge izkušnje in zdi se lahko, da skozi zgodbe drugih potuješ po celem svetu. Navsezadnje, naučiš se razumeti, da obstaja še cel svet, ki ne gleda na stvari isto, kot mi, ne govori istega jezika, ne jé iste hrane in ne premišljuje isto kot mi. In prav spoznati to realnost od blizu je izkušnja, ki ti spremeni življenje in pogled na svet.

Tjaša Malok
Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko UM

PRAKSA V TUJINI
Barcelona, Španija
Obdobje mobilnosti: junij 2022–september 2022

BODITE SPROTI OBVEŠČENI
Vse aktualne informacije v zvezi z mednarodno izmenjavo študentov in mednarodnim sodelovanjem, bomo objavljali v Erasmus novicah. Na njih se lahko naročite na tej povezavi.