Odločitev za mobilnost v izobraževanju in usposabljanju sem sprejela z željo po strokovnem razvoju, učenju novih pedagoških metod ter krepitvi mednarodnih povezav. V današnjem izobraževalnem okolju se nenehno srečujemo z izzivi, ki zahtevajo prilagodljivost, inovativnost in sposobnost razumevanja različnih učnih okolij. Mobilnost mi je omogočila vpogled v delovanje drugih izobraževalnih institucij ter izmenjavo najboljših praks, kar je imelo pomemben vpliv na izboljšanje kakovosti poučevanja v domačem okolju. Med usposabljanjem sem poglobil svoje strokovno znanje, okrepil medkulturne veščine in razvijal sposobnost prilagajanja ter odzivanja na raznolike učne potrebe.
Udeležba na mobilnosti v okviru poučevanja in usposabljanja je bistveno prispevala k moji strokovni in osebni rasti ter okrepila vezi z mednarodnim izobraževalnim prostorom.
Glavni cilji mobilnosti so bili pridobivanje in izmenjava dobrih praks ter vzpostavitev strokovnih povezav za morebitno nadaljnje sodelovanje. V času izmenjave sem nadgradila znanje s področja sodobnih pedagoških pristopov, zlasti aktivnih učnih metod. Izvedla sem predavanja za študente v okviru mojih pedagoških vsebin, predstavila Fakulteto za zdravstvene vede Univerze v Mariboru tako študentom kot zaposlenim ter jih spodbudila k razmisleku o mobilnosti na naši instituciji. Seznanila sem se s simulacijskimi kliničnimi okolji na gostujoči ustanovi in sodelovala v strokovnih razpravah s tamkajšnjimi kolegi.
Poleg strokovnih vsebin sem dodatno razvijala tudi medkulturne in jezikovne kompetence, ki so bistvene za učinkovito sodelovanje v mednarodnem prostoru in za globlje razumevanje različnih izobraževalnih sistemov. Pomemben rezultat mobilnosti je bila tudi možnost neposredne izmenjave izkušenj z visokošolskimi učitelji iz drugih držav. Spoznala sem različne pristope k ocenjevanju, vključevanju študentov iz ranljivih skupin ter organizaciji učnega procesa, kar mi omogoča kritično refleksijo in izboljšave v lastnem pedagoškem delu.
Po zaključeni mobilnosti sem nova spoznanja in izkušnje delila s sodelavci na matični instituciji ter jih spodbudila k vključevanju v podobne oblike mednarodnega sodelovanja.
Pomemben vidik mobilnosti je predstavljalo navezovanje novih strokovnih stikov. Skupaj s kolegi iz gostujoče ustanove smo že identificirali možnosti za prihodnje sodelovanje, zlasti na področju skupnega pisanja znanstvenih člankov in priprave prijav na projekte v okviru programa Erasmus+ ter drugih evropskih razpisov.
S tem je mobilnost pomembno prispevala k uresničevanju ciljev internacionalizacije, izboljšanju kakovosti pedagoškega procesa ter krepitvi prepoznavnosti in vloge naše institucije v evropskem visokošolskem prostoru.
Udeležba na mobilnosti je predstavljala dragoceno priložnost za strokovno rast, izmenjavo izkušenj ter vzpostavljanje novih mednarodnih povezav. Pridobljena znanja in vpogledi so okrepili mojo samozavest in motivacijo za nadaljnje izboljšave v pedagoškem delu, kar se bo nedvomno odrazilo v večji kakovosti poučevanja. Mobilnost doživljam kot pomembno naložbo v svojo poklicno pot in kot prispevek k razvoju sodobnega, odprtega in kakovostnega izobraževalnega sistema.
Poleg osebne in strokovne nadgradnje je mobilnost omogočila tudi povezovanje s strokovnjaki iz drugih držav, kar ustvarja trdne temelje za dolgoročno sodelovanje, skupne projekte ter medinstitucionalne izmenjave. Ta izkušnja utrjuje mojo zavezanost k soustvarjanju povezane, vključujoče in mednarodno odprte akademske skupnosti.
Petra Klanjšek
Fakulteta za zdravstvene vede
Združena mobilnost v kombinaciji poučevanja in usposabljanja (STA/STT)
Lokacija izmenjave: Kreta, Grčija
Obdobje izmenjave: Maj 2025