Za Erasmus+ praktično usposabljanje sem se odločila, ker sem vedno želela izkusiti življenje v tujini, razširiti svoje strokovno znanje in spoznati način dela v mednarodnem okolju. Želela sem spoznati nove pedagoške pristope, ki jih v domačem okolju ni mogoče v taki meri doživeti, zato sem izbrala Montessori vrtec, saj me je vedno zanimal način, kako ta metoda spodbuja otrokovo samostojnost in celostni razvoj. Za lokacijo sem izbrala Barcelono, ker je mesto znano po svoji odprtosti, bogati kulturi in raznolikosti, hkrati pa ponuja številne izobraževalne ustanove, ki spodbujajo inovativne pristope k vzgoji in izobraževanju. Kljub temu da se izobražujem za učiteljico v zadnjem triletju osnovne šole in srednje šole, sem za prakso izbrala vrtec, saj sem želela izkusiti še ta pedagoški kontekst in bolje razumeti zgodnje faze razvoja otrok.
Moje delovne naloge so bile raznolike in usmerjene v podporo otrokom pri njihovem vsakodnevnem delovanju. Skrbela sem za pomoč pri samostojni negi otrok, spremljala njihov razvoj ter beležila napredek pri prehranjevanju, spanju in igri. Velik poudarek je bil na opazovanju otrok in čim manjši intervenciji, saj Montessori pristop zagovarja otrokovo avtonomijo. Poleg tega sem sodelovala pri vzdrževanju reda v učilnici, organizaciji obrokov, pripravi in izvedbi Montessori aktivnosti (proposals) ter pri dejavnostih na igrišču.
Dodelili so me v najmlajšo skupino, imenovano Nido, kjer so otroci stari od 12 do 20 mesecev. Sprva me je to precej prestrašilo, saj nisem imela veliko izkušenj z otroki tako zgodnje starosti. Vendar pa sem te malčke kmalu vzljubila in skupine danes ne bi več zamenjala. Prav delo z njimi me je naučilo potrpežljivosti, še bolj pozornega opazovanja in iskrene povezanosti, ki se razvije med vzgojiteljem in otrokom.
Moja glavna vzgojiteljica ni govorila angleško, zato sva se sprva sporazumevali predvsem z gestami in s pomočjo Google prevajalnika. To je bil velik izziv, a obenem tudi priložnost. Po približno enem mesecu sem že dovolj dobro osvojila osnovno španščino in katalonščino, da sva se lahko preprosto razumeli. To je bilo zame izredno pomembno, saj sem se španščine začela učiti že leto dni pred prakso s pomočjo aplikacije Duolingo, izmenjava pa mi je omogočila, da sem svoje znanje preizkusila v praksi. Tako sem poleg strokovnih pridobila tudi zelo dragocene jezikovne kompetence.
Posebno mesto v moji izkušnji imajo tudi sodelavke in ostale Erasmus+ pripravnice. Vsaka izmed njih je bila izredno prijazna, vedno pripravljena pomagati, skupaj pa smo stkale trdna prijateljstva, zato smo se družile tudi izven delovnega časa. Posebej pa se moram zahvaliti vodji vrtca, Lourdes, s katero sem poleg svoje glavne vzgojiteljice preživela največ časa. Vedno mi je bila pripravljena pomagati – tako glede dela kot tudi pri vsakdanjih stvareh, kot so turistični nasveti, naročanje paketov in številne druge drobne, a zame zelo pomembne stvari. Njena prijaznost in odprtost sta močno pripomogli k temu, da sem se počutila sprejeto in varno.
Poleg strokovnih izkušenj me je navdušila tudi Barcelona kot mesto. S svojo arhitekturo, umetnostjo in bogato kulinarično ponudbo je ustvarjala navdihujoče okolje za bivanje. Spoznala sem življenjski utrip mesta, kjer se prepletata mediteranski način življenja in multikulturna odprtost. Poleg Barcelone sem obiskala še veliko drugih mest, kot so Tarragona, Sitges, Blanes, Lloret de Mar, Girona, Málaga, Cordoba in Sevilla ter otok Menorca. Vse to je pomembno dopolnilo moje izkušnje, saj sem Erasmus izmenjavo doživela kot celostno – strokovno, kulturno in osebno.
Erasmus+ izmenjava mi je ponudila priložnost, da sem preizkusila svoje znanje, pridobila nove izkušnje in se osebnostno ter strokovno razvila v mednarodnem okolju. Skozi delo z otroki, premagovanje jezikovnih ovir in sodelovanje s čudovitimi ljudmi sem spoznala, kako pomembni so potrpežljivost, odprtost in prilagodljivost v profesionalnem in tudi zasebnem življenju. Erasmus+ izkušnja mi pomeni korak k večji samozavesti in zavedanju, da zmorem premagati izzive ter rasti tako kot oseba kot tudi bodoča učiteljica.
Urška Borko
Filozofska fakulteta
PRAKSA V TUJINI
Barcelona, Španija
Obdobje mobilnosti: februar 2025–julij 2025