Preskoči na vsebino

ZGODBE

Lani januarja sem končal s predavanji na drugi stopnji študija medijskih komunikacij. Čas sem nato posvetil pisanju magistrske naloge in nabiranju izkušenj v novinarskem poklicu. Veliko večino časa sem zaradi narave dela preživel doma in jeseni sem ugotovil, da je čas za nekaj novega – potreboval sem izziv. Našel sem ga v izmenjavi v tujini, ki bi preizkusila moje na fakutleti pridobljeno strokovno znanje v profesionalnem okolju. Poleg tega sem to dojemal tudi kot odličen preizkus moje samostojnosti, saj bi dlje časa moral živeti sam. Ko se mi je ponudila priložnost v podjetju Volvo Trucks, sem vedel, da je ne smem izpustiti. Svetovno znano in uveljavljeno podjetje, ki je v samem vrhu svoje industrije, in pet mesecev življenja v Göteborgu, ki sem ga že prej obiskal in si res želel vrniti se tja.

Kot praktikant sem pet mesecev bil del channel marketing teama pri Volvo Trucks. Ekipa podpira večino tržišč znamke pri trženju znamkine ponudbe in sodeluje pri pripravi in izvajanju centralnih in nekaterih lokalnih trženjskih strategij in kampanj. Tako sem imel možnost izkusiti trženje na dveh nivojih; centralnem in lokalnem.

V petih mesecih sem opravlil pestro paleto nalog. Izvedel sem social listening za njihovo zadnjo kampanjo. Preučil sem komentarje sledilcev na njihovih družbenih omrežjih in v poročilu predstavil odzive javnosti na predstavljeni produkt. Sodeloval sem pri pripravi in izvedbi obiska 14 spletnih vplivnežev in bil eden od treh predavateljev na internem predavanju o vplivnostnem trženju.

Poleg tega sem izdelal tudi poročilo o rezultatih organskega dela trženjske kampanje na družbenih omrežjih in ga tudi predstavil deležnikom. Kot gostitelj sem sodeloval na dogodku za Volvove kupce in jim pomagal ter jih vodil skozi izkušnjo navidezne resničnosti, pri kateri so spoznavali nove produkte. Izvedel sem raziskavo potreb lokalnih tržišč, ki je pomagala razumeti njihove največje izzive in potrebe pri ustvarjanju vsebine za družbena omrežja ter jim svetoval pri ustvarjanju le-te in pri sodelovanju z vplivneži.

Poleg zgoraj navedenih nalog sem bil del mnogih sestankov, razprav in načrtovanj, kar mi je dalo širok uvid v delo in procese te multinacionalke. Sodeloval sem tudi z več agencijami, ki delajo za podjetje Volvo Trucks in spoznal sem vrsto ljudi, ki v podjetju delujejo na drugih področjih; razvoj, odnosi s kupci, prodaja itn.

Poleg delovnih sem nabral tudi goro povsem življenjskih izkušenj. Živel sem povsem sam, odvisen od samega sebe. Bival sem v centru mesta, kar je popolno nasprotje situacije, v kateri sem odrasel. Delal sem z ljudmi iz različnih kulturnih okolij, utrdil sem svojo angleščino in osvojil osnove švedščine. Veliko sem pridobil tudi zaradi liberalnosti in multikulturnosti Göteborga kot mesta.

Preteklih pet mesecev sem se naučil ogromno, v vseh pogledih. Celotno izkušnjo dojemam kot odlično odskočno desko za začetek svoje poklicne poti in verjamem, da mi bodo vse pridobljene izkušnje precej pomagale. Vendarle bi nekaj spremenil; na prakso bi šel že prej in tam ostal še dlje.

Miha Rušnik
Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko

PRAKSA V TUJINI
Göteborg, Švedska
Obdobje mobilnosti: februar 2024–junij 2024

Deli objavo:
Zapri